Sunday, March 19, 2006

Pushkar

Gisteren heb ik de bus van Bundi naar Pushkar genomen. Een rit van bijna 6 uur.
Pushkar valt op 't eerste zicht een beetje tegen. 't Is hier supertoeristisch, zeker na Bundi. En er is hier eigenlijk niks te zien. Pushkar is natuurlijk bekend voor het kamelenfestival in november, en 't is ook een hele heilige plaats. Naar 't schijnt heeft de god Brahma een lotus geworpen en die zou hier zijn neergevallen. Met als gevolg dat er een hoop tempels zijn. Maar vooral heel veel winkeltjes voor toeristen. De sfeer is hier heel anders dan in Bundi of Udaipur. Iedereen zegt hier altijd maar hoe fantastisch Pushkar is, maar ik zie 't niet. Ik denk dat ik morgen of ten laatste de dag erna naar Jodhpur vertrek.



De 2de dag in Pushkar was er opnieuw een soort Holi-festival, deze keer met een stoet van kamelen. Ik heb 't gebeuren vanop 't dak gevolgd want ik geen zin om weer helemaal ingevet te worden met gekleurd poeder...

Yesterday I took a bus from Bundi to Pushkar. a trip of almost 6 hours.
Pushkar is not what I hoped it would be. It's very touristy, especially after Bundi. And there is nothing really to see here. It's known for the Camelfair in November. And it's also a very holy place. Apparently a lotusflower thrown by Brahma landed here. So there are a lot of tempels. But there are even more shops for tourists. The atmosphere here is very different from Bundi or Udaipur Everybody here says how great Pushkar is, but right know I can't really see what they mean. I think I will leave to Jodhpur soon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home