Wednesday, March 08, 2006

Yoga Vidya Dham, Nasik : Part III




Zo, 't zit er zo goed als op. De laatste week was een hele gebeurtenis. Veel examens, oefenlessen, les-examens en natuurlijk het bezoek van Swami Niranjanananda. Het bezoek was echt indrukwekkend. Swami is echt een hele interessante man. Hij straalt complete rust uit. Dat heb ik nog nooit zo in iemand gezien. Hij had een hele groep volgelingen bij hem, waaronder 2 kleine kinderen, europese kinderen. Hij heeft enkele ceremonies gedaan om de familie die de ashram heeft opgericht te huldigen. En hij heeft een eeuwige vlam aangestoken (dat heeft hij 3 keer moeten doen want ze ging telkens uit ;-)) En we hebben ook een Mantra Diksha gedaan wat er op neer komt dat we allemaal een persoonlijk mantra van hem hebben gekregen. 't was een grote gekte, er liepen zoveel mensen rond, wel gelukkig niet de voorspelde duizend, maar 't waren er meer dan genoeg.
Helaas werd het gebeuren een beetje overschaduwd omdat ik een eikel van een examinator had, die mij totaal oneerlijke punten voor mijn oefenles had gegeven. Met als gevolg dat ik me natuurlijk heel slecht voelde. En hij wilde maar niet toegeven dat hij een fout had gemaakt of mij te streng had beoordeeld (ik had 55% gekregen, 20 punten minder dan al de anderen van mijn groep, terwijl er anderen waren die 't veel slechter dan mij hadden gedaan). Op mijn echt examen heb ik naar 't schijnt 89% van hem gekregen, wat in mijn ogen natuurlijk belachelijk is want ik vind dat ik die les veel slechter heb gegeven dan mijn oefenles omdat ik me zo slecht voelde. Maar goed, de rest van de cursus is heel goed geweest, alleen spijtig dat die kerel 't komt verpesten.
Vanavond en morgen is er feest en de dag erna zit 't er echt op, dan vertrek ik naar Udaipur in Rajasthan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home