Monday, January 16, 2006

Fort Kochi




the famous chinese fishing nets in Fort Kochi

Vanmorgen ben ik in Fort Kochi aangekomen. Ik was eergisteren met de bus uit Hassan vertrokken, richting Mangalore om daar de trein of bus naar Kochi te nemen, maar zoals ik al vreesde zat alles al vol voor die avond, en heb ik gisterenavond pas een nachtbus naar Kochi kunnen nemen. In Mangalore zelf is niet echt iets te zien. En 't was er snikheet, door de vochtigheid.
Fort Kochi is wel leuk, 't is een rustig stadje, maar de guesthouses en hotels zijn hier wel duidelijk veel duurder dan elders, dus 't was niet zo simpel om een mooie kamer voor een redelijke prijs te vinden.
Fort Kochi wordt door een rivier gescheiden van Ernakulem, een ander deel van Kochi dat veel drukker en een pak minder gezellig is. Kochi is ook een van de vertrekpunten om een boottocht te maken op de Backwaters. Maar ik ben er nog niet uit of ik dat hier zal doen of in Allepey...


This morning I arrived in Fort Kochi. I took a bus the day before yesterday from Hassan to Mangalore to take a bus or a train there to Kochi, but as I feared everything was full for that night. So I had to take the bus yesterday evening. And Mangalore is not that special, it was only very humid.
Fort Kochi is nice though, it's a quiet little town, but the hotels here are more expensive than elsewhere, so it was not so easy to find a nice room for a reasonable price.
Fort Kochi is separated by a river from Ernakulem, another part of Kochi which is very busy and not so cosy. Kochi is also one of the startingpoints to take cruise on the Backwaters. But I'm not sure yet if I will do it here or in Allepey...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home