Monday, January 09, 2006

Fietstocht in Hampi

Twee dagen geleden heb ik een grote fietstocht in Hampi gemaakt. Ik ben eerst de Hanumantempel aan de andere kant van de rivier gaan bezoeken. Deze tempel ligt bovenop een berg en je moet ongeveer 500 treden beklimmen om er te geraken, maar ik vond het heel goed meevallen na die 1200 treden van de Tiger Cave Tempel in Thailand. Om er te geraken moest je tussen de rijstvelden fietsen waar ze juist de nieuwe rijst waren aan 't planten. Na de Hanumantempel ben ik verder door gefietst naar een oversteekplaats, waar ze van die grappige ronde bootjes hadden om de rivier over te steken. En dan verder naar de ruines van de Royal Enclosure. En dan verder naar Hampi. Op 't einde was 't snikheet, en was ik kapot. De rest van de dag heb ik lekker lui mijn boek zitten lezen bij de rivier.

Two days ago I made a big cycling tour around Hampi. I first went to the Hanumantemple on the other side of the river. This temple is on top of a hill and you have to climb about 500 steps to get there, but I didn't find it so hard after the 1200 steps of the Tiger Cave Temple in Thailand. To get there you had to ride between the ricefields, where they were planting the new rice. After the Hanumantemple I went to a crossing where they had very funny round boats to cross the river. And then on to the Royal Enclosure. And on to Hampi. At the end it was really hot and I was exhausted. The rest of the day I was a bit lazy, reading my book by the river

0 Comments:

Post a Comment

<< Home