Friday, April 14, 2006

Mussoorie

Om een beetje af te koelen ben ik voor enkele dagen naar Mussoorie gegaan. Mussoorie ligt op bijna 2000 meter en 't is er een pak koeler dan in Rishikesh. Mussoorie is een van de oude Britse Hillstations en die Britse invloed is duidelijk in de architectuur te zien. Nu is 't vooral een plek om af te koelen voor Indische toeristen, voornamelijk mensen uit Delhi. De omgeving is heel mooi, bergen en groen en naar 't schijnt kan je de besneeuwde pieken van de himalayas zien vanop Gunhill, maar wel alleen maar rond 6 uur 's ochtends, anders is het niet klaar genoeg. Ik ben Gunhill natuurlijk later op de dag beklommen en zag er niks van. Maar ik heb wel een besneeuwde piek gezien tijdens een wandeling uit het centrum van Mussoorie. Overdag was de temperatuur heerlijk om te wandelen, maar 's nachts was 't er heel koud. En dus ben ik na 2 dagen maar weer terug naar Rishikesh gekomen. De busrit was weer memorabel, in de bus van Mussoorie naar Dhera Dun hebben zeker 8 mensen moeten overgeven, en die zaten toch zeker wel allemaal vlak bij mij. Vooral 't gevecht tussen 3 oudere dames om uit 't raam te kunnen kotsen was de moeite waard. En dan tijdens de rit van Dhera Dun naar Rishikesh hadden we ook nog platte band...
(foto's volgen, ik had problemen met uploaden)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home