Sunday, April 02, 2006

Amber Fort en Rishikesh





De 2de en laatste dag in Jaipur ben ik het fort van Amber gaan bezoekn. Amber ligt een beetje buiten Jaipur. De riksja's wouden zelfs 300 roepie heen en terug, dus heb ik uiteindelijk maar de bus genomen, 10 roepie heen en terug. Het fort was heel mooi, vooral het spiegelpaleis, gemaakt met Belgisch glas.
s'Avonds heb ik dan de bus naar Haridwar genomen en 't was weer maar eens een helse rit. 't Was een onwaarschijnlijk vuile bus en mijn medepassagiers waren ook nog eens heel luidruchtig. Ik had geen oog dicht gedaan de ganse dag en was dus heel moe toen ik in Haridwar aankwam. Daar heb ik dan maar direct een riksja naar Rishikesh genomen. Rishikesh wordt soms wel de wereldhoofdstad van de yoga genoemd. 't Is een klein stadje, bestaande uit 3 delen, Rishikesh, Ram Jhula en Laxman Jhula en 't ligt aan de Ganges. 't Water van de Ganges is hier nog heel proper en heeft een prachtig blauw groene kleur. Er zijn heel veel ashrams en yogascholen. Toen ik hier aankwam wist ik toch niet goed wat ik ervan moest denken, 't lijkt allemaal heel commercieel, en er is ook zoveel dat je geen idee hebt waar te beginnen...
Ondertussen ben ik gelukkig Barbara (die Juwelen op St-Lucas heeft gedaan) weer tegengekomen en gistern ook nog Justin en Lisa(die ook de teacher training in Nasik hebben gedaan) dus nu kunnen zij mij een beetje gidsen...


0 Comments:

Post a Comment

<< Home